måndag 31 maj 2010

Dag 5 - Shoppar loss på apotek

Eftersom jag har svårt att tacka nej till äventyr är det nu bestämt att jag ska åka till Barcelona på onsdag och torsdag för att besöka en EU-konferens om våld och stress på jobbet. Ja, jag vet att det säkert är helt fel uppladdning för maraton, men jag kunde inte låta bli. Vem vet när jag får åka till Barcelona igen?

Däremot råder det strikta regler för dygnet när jag är på resande fot. Jag har till och med varit på apoteket och shoppat loss, så att jag är helt och hållet förberedd. En av mina bästa vänner är en mästare på att förebygga förkylningar och har tipsat mig om att spreja näsan med koksaltlösning före, under och efter flygturen. Jag har dessutom fått starka förmaningar från henne: jag får inte klia mig i ögonen under några omständigheter! Jag ska också desinficera mina händer med alkogel titt som tätt för att döda eventuella internationella bakterier.

Jag ska också se till att sova mina åtta timmar, äta ordentligt med kolhydrater, och inte dricka en endaste droppe cava. Det blir förmodligen den tråkigaste Barcelona-resa man någonsin har skådat.. Men just nu går maraton före allt!

3 kommentarer:

  1. Galet och helt fel :-) Men ok, använd tiden under resan till att jobba med den mentala biten. Fokus på den positiva målbilden, repetera. Det är huvudet du kommer springa med, inte benen.
    /Johan

    SvaraRadera
  2. Barcelona upplever vi istället med massa Cava någon gång framöver!

    SvaraRadera
  3. Ja det blir en helt annan typ av Barcelona-resa :)
    Johan: Japp, jag har ett mantra som jag tänker på varje dag :) /Maria

    SvaraRadera