måndag 24 maj 2010

Dag 12 - Den bästa löptiden är nu

I går ösregnade det alltså i Stockholm och långpasset gick i stället på ett löpband på Friskis&Svettis Kungsholmen.
För mig är det bra mental träning att springa långa sträckor på band, det finns ingen "yttre" stimulans utan jag måste använda mig av mina egna tankar och inre hejarop för att orka. (Och ja, långa stunder handlade det bara om att titta på kilometerräknaren som långsamt tickade framåt...)

Passet var en aning segt, men jag följde den givna planen. Körde totalt 25 km, varav cirka 4-5 km i snabbare fart, cirka 5:30 min/km.
Känns som att jag kommer att klara det här!

Förutom gårdagens bakslag så har vädret varit ultimat för löpning de senaste dagarna. Min vän Anna tog flera fina bilder när jag var ute och sprang i fredags.

En kommer här (och ja, jag spänstar mig lite extra för kamerans skull, det erkänner jag):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar