söndag 9 maj 2010

Dag 27 - Benen har mer kraft än jag trodde

I går, lördag, sprang jag alltså 12 km i för mig relativt högt tempo. Jag trodde att det skulle ta ut sin rätt på långpasset i dag - för övrigt det allra längsta passet på hela träningssäsongen, 31 km!

Jag hade dessutom en ömmande bula på ovansidan av vänsterfoten som jag trodde skulle plåga mig. Men det finns oerhört mycket kraft i den här kroppen just nu. Kanske beror det på att jag har varit duktig och vilat emellanåt de senaste veckorna?

Jag kände mig riktigt stark, seg och uthållig på de totalt 31 kilometrarna runt Stockholm. När jag väl kom fram till målet, Östermalms IP, tog jag till och med 4 varv runt fotbollsplanerna och samlade ihop hela 32,6 km. Distansrekord! Jag känner mig redo för maran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar