fredag 21 maj 2010

Dag 15 - Häftig känsla att bli snabbare

I går fick jag verkligen kvitto på att månader av strukturerad träning har gett resultat. I början av träningsprogrammet (någon gång i januari) tyckte jag att det var ganska krävande att köra flera intervaller på 1 km i 5:30-tempo. När jag sprang i tempo på 5 min/km tyckte jag att mina ben pinnade på som aldrig förr. Kunde de ens pinna i ett högre tempo?
Svaret är: ja.
I går körde jag fem intervaller där jag låg på tempo 4:43, 4:39, 4:39, 4:32, 4:30. Varje intervall var en kilometer. Och jag orkade! Det är ganska häftigt hur man bara på några veckor kan flytta gränsen för vad man tror att kroppen klarar av. Undrar var min egentliga gräns sitter? Jag tror faktiskt att jag skulle kunna springa ännu snabbare än så här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar