fredag 28 maj 2010

Dag 8 - Pepp från en ny vän

Min blogg har inte fantastiskt många läsare, men de jag har är desto bättre. Jag har aldrig fått några negativa eller taskiga kommentarer, bara pepp och stöd.

I går fick jag till och med ett telefonsamtal från en ny vän som jag träffat genom bloggen! Det var  Sami Seppänen på Fysiotest som gjorde mjölksyretröskeltest på mig för några månader sedan.
Han ville bara önska mig lycka till på Stockholm marathon och säga att han tror att det kommer att gå utmärkt. Jag blev nästan tårögd av det fina samtalet...
Vi diskuterade också lite strategi kring vätskan under loppet, hur mycket ska jag dricka, hur ofta, sportdryck eller ej?

Samis tips till mig var att inte häva i mig sportdryck, utan köra mest på vatten. Jag får nämligen lite ont i magen av sportdryck och måste därför vara försiktig med den. Jag fick också veta att oavsett vilket lopp man springer (det kan vara 100 meter eller maraton) så får man alltid en dipp 2/3 delar in i loppet. I maraton är det alltså runt 3 mil. Det kan vara bra att ha i åtanke om jag blir låg just då. Sami gav mig också tipset att ha en energigel i fickan som jag kan trycka i mig ungefär vid 3 mil, för att få lite extra energi.

Jag känner hur nerverna börjar fladdra omkring i magen nu när det är så få dagar kvar, samtidigt som jag är fylld av lugn. Jag vet att min kropp klarar det. Jag vet att mitt huvud klarar det. Nu ska jag bara få de två att jobba ihop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar