söndag 30 maj 2010

Dag 6 - Kärlek på en sticka

Med bara sex dagar kvar är det inte så mycket jag kan göra träningsmässigt för att förbättra min kapacitet. Däremot kan jag ösa på med rätt tankar och känslor för att stärka mig mentalt. Som tur är har jag också goda vänner som hjälper till på den fronten.

Häromdagen gav en av mina bästa vänner mig en usb-sticka laddad med musik som jag ska lyssna på under loppet. Det är kärlek i sin renaste form. Min vän har suttit en hel kväll, gått igenom sin digra låtlista och valt ut låtar som jag kan lyssna på före, under och efter loppet. Det är stämningslåtar, energikickande låtar, lugnande låtar.

Jag har många gånger tänkt att fyra mil är en otroligt lång sträcka och att det kommer bli fantastiskt långtråkigt att springa så länge. Men med den här låtlistan känns det som att maratonloppet i stället blir en härlig konsert som aldrig får ta slut...

Maratonlåtarna är alldeles för många för att lista här, så jag ger er i stället ett smakprov på vad jag ska lyssna på i startfållan:

1. Nina Simone - O-o-h child
2. Marit Bergman - I will always be your soldier
3. Top gun theme
4. Queen - We are the champions

Just det, det är förresten en aning fel att jag inte kan göra mer träningsmässigt inför maraton. Det gäller ju att bibehålla formen! I dag sprang jag 10 km enligt det här upplägget:
2 km uppvärmning
6 km i snabbare tempo, cirka 5:30 - 5:40/km
2 km nedvarvning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar