torsdag 6 maj 2010

Dag 30 - I kväll kör jag ett experiment

Som jag kanske skrivit tidigare så älskar jag att tävla. Ibland kan det till och med gå till överdrift. Jag kan exempelvis tävla om att byta om snabbast efter träningen, att hinna före någon till tunnelbanespärren, att ta fram kreditkortet snabbast ur plånboken. Ja, det är löjligt.

Så ikväll tänkte jag testa ett experiment. Vi ska köra tuffa kortintervaller med Team Stockholm Marathon och följer det här upplägget:
"4.00 gruppen:
Målbild blir 10-14 intervaller totalt (5-7 serier). Fartmässigt kan gruppen sikta in sig på 3.50-4.10 fart, vilket innebär att varje intervall blir runt 180-195m.
"

Förra gången vi körde intervaller var jag extremt taggad. Jag. Skulle. Vara. Först. I alla fall av tjejerna. Ikväll ska jag prova att bara springa utan att titta på vad de andra gör. Ge järnet, utan att tävla.

Tror ni att jag kommer att klara det?

Ps. Jag har inte varit hemma än och sett om startbeviset till Stockholm marathon har kommit, så spänningen är fortfarande olidlig... Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar