onsdag 5 maj 2010

Dag 31 - Var allt en dröm?

Jag är riktigt orolig i dag. Jag läser flera löpbloggar och i ett antal av dem gläds man åt att man fått sitt startbevis till Stockholm marathon. Men. Jag har inte fått något sådant brev.

Skräcken börjar infinna sig. Har jag bara drömt att jag anmälde mig den där junidagen förra året? Betalade jag in anmälningsavgiften i någon annans namn? Har jag tränat i snart ett halvår för ingenting!? (jag brukar undvika kombinationen frågetecken och utropstecken efter en mening, men den här situationen kräver det).

Jag ska försöka ha is i magen och vänta och se, kanske kommer brevet i morgon. Men annars? Hur ska jag tackla det här? Tänk alla sköna söndagsmorgnar jag kunde ha sovit i stället för att springa... Tänk alla lördagar jag kunde ha dansat hela natten...Var alla uppoffringar förgäves? Nja, jag fick ju i alla fall grym träning på kuppen. Det kan ingen ta ifrån mig.

I morgon får ni se fortsättningen på denna startbevis-rysare...

1 kommentar:

  1. Jag har inte heller fått mitt startbevis. Men jag har kvitto på att jag har betalat!

    Ta det lugnt.

    SvaraRadera