söndag 23 maj 2010

Dag 13 - Får inte vara för fin på maraton

Nej, vill man springa maraton får man inte vara för snygg. Eller rättare sagt, man får inte ha nyinköpta kläder. Det är rådet från alla bloggar och artiklar som jag har läst i ämnet "klädsel" + "maraton".

Men detta läste jag inte före gårdagens shoppingrunda då jag köpte ett nytt supertunt löparlinne från Nike, nya maratonstrumpor från Falke (dyra!), ett set med tröja och tajts från Soc och en löparkeps från Nike.

Väl hemma läste jag som sagt in mig på ämnet, och det bästa är tydligen att springa i kläder som man är van vid och som man vet inte skaver. Så jag vågar helt enkelt inte välja några nya coola kläder. Jag kommer att springa i tajts och t-shirt (i Dri Fit-material) som jag haft i flera år, och sprungit med säkert hundra gånger. Jag vet att de inte skaver, jag vet att de är (relativt) svala och jag vet att de är ganska osnygga. Men just den här gången går prestation före estetik. Även om det verkligen känns som att jag bryter mot mina principer. Jag vill ju se snitsig ut på Stockholms gator! Men jag får i stället satsa på att springa förbi riktigt snabbt. Då hinner ingen se exakt vad jag har på mig...

1 kommentar: