tisdag 2 mars 2010

Dag 95 - Jag äger!

Så oerhört nöjd med mig själv just nu! Kom till Friskis två minuter innan de öppnade. Och jag var inte den enda  - säkert 10 personer köade för att komma in. Vet inte om det är coolt eller skrämmande? Lite coolt tror jag.

Hade löpkläder under överdragsbyxor så att jag inte skulle behöva lägga tid på att byta om. Allt för att komma först till löpbandet. Såg en tjej bredvid mig i omklädningsrummet som såg löparaktig ut. Snabbade mig allt jag kunde för att komma före henne.

Ilade upp till de två löpbanden som man får springa på under "obegränsad tid" och yes! Ett av dem var mitt. Seger!

Sen flöt löpningen på i ganska bra fart. Det blev 8 km på 45 min, vilket är precis som det ska för ett återhämtningspass. Kunde inte låta bli att spurta lite på slutet. Man måste ju vinna...

Tävlar du också om helt onödiga saker? Och vill alltid vinna? Varför gör man så egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar