torsdag 18 mars 2010

Dag 79 - Med lite hjälp av vännerna

Jag har alltid trott att löpning är en ensamsport. Så fel jag hade. Löpning har blivit en folksport, som man gärna utövar tillsammans.

Ett tydligt tecken på det är fenomenet Bloggjoggare som Svenska Dagbladets maratonbloggare Petra Månström skrev om tidigare i vår. Killar och tjejer som bloggar om sin löpning träffas också i verkligheten, springer och snackar löpning (och även om annat, vi håller ju på i flera timmar...)

På lördag ska jag återigen träffa några bloggjoggare och köra ett långpass här i Stockholm. Det är min nya kompis bloggaren Miranda Kvist som har tagit initiativet till vårens första inofficiella långlopp.

Ska bli så härligt! Mina nya bloggjoggarkompisar motiverar mig hela tiden i vardagen, både på nätet och i verkligheten. Det tackar jag dem för!


Hur gör ni för att bli motiverade? Har ni en träningskompis eller är det något annat som får er att komma ut och träna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar