onsdag 10 mars 2010

Dag 87 - En av mina nya löparhjältar

Kan man hinna med att både jobba som chef och träna för ett maraton? Det är ju helt begripligt att jag hinner. Jag har varken familj, hund eller ett arbete som kräver jättemycket övertid.

Men som chef? Med allt ansvar och energi som det innebär? Jo, visst klarar man det.

Det är min nya löparhjälte, Marathon Mia (Maria Thomsen) ett tydligt bevis på. Hon arbetar som marknadschef på Red Hat och tränar dessutom järnet. Hon springer faktiskt inte den mesiga maratonsträckan, hon är ultralöpare!


Innan jag började träna för maraton hade jag ingen aning om att det fanns så galna löparmänniskor. Ultralöpare deltar i lopp där de springer fantastiskt långt. Vissa lopp är exempelvis 24 mil! Och det finns säkert ännu längre än så...

Jag vet ännu inte riktigt hur Mia får ihop det. Men jag gissar på att det handlar om grym fokusering, planering och prioritering. Eller vad tror du?

Är du chef och har familj? Skulle du hinna med att träna för ett maraton?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar