fredag 19 mars 2010

Dag 78 - Nu har jag tränat hos Daniel Westling

I dag har jag tränat hos den blivande kronprinsen. Eller, ja.. på hans gym Balance training åtminstone. Min sjukgymnast har sin klinik i samma lokaler, och därför fick jag också chansen att värma upp i det lyxiga gymmet.

Jag älskar mitt Friskis&Svettis, men måste erkänna att Balance var ett strå vassare i många avseenden.

Med cirka 20 löpband fanns det ingen större risk att det skulle bli någon kö...
Det fanns också flera andra alternativ för uppvärmning; cyklar, cross-trainers och avancerade trappmaskiner var bara några av alternativen.

Jag hann inte utforska hela gymet, eftersom jag framför allt var där för att träna upp mina höfter. De har börjat värka en aning efter all löpning. Sjukgymnasten visade en mängd olika övningar som kommer att stärka upp höftpartiet. Det handlar framför allt om ett flertal varianter på utfall och benböj.

Han visade också en stretchmetod där jag låg på rygg på golvet och han satt på mitt böjda knä och tryckte ner det mot backen. En teknik som kommer att bli svår att upprepa på Friskis känner jag. »Ursäkta, vill du sätta dig på mitt knä?«

I kväll blir det ett snabbdistanspass till på löpbandet. 10 ggr 300-metersintervaller. Spännande!
Och i morgon väntar ett härligt långpass med en massa bloggjoggare.

Har ni någon rolig träning planerad i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar