torsdag 25 mars 2010

Dag 72 – Chefen som älskar löpning och sin familj

Löpning är alltså ett populärt intresse bland chefer. De närmsta dagarna tänkte jag lista en rad chefer som gillar att koppla av med att jogga.

Först ut är Saabs vd Jan-Åke Jonsson som nämner löpning som ett av sina största intressen i en intervju i Svenska Dagbladet.

Han verkar vara en hyvens kille på det hela taget. På frågan om vilken relation han har till sin familj svarar han: »Familjen är viktigare än jag själv. Om jag inte är i Stockholm så ringer jag min fru varje dag.«

Jan-Åke Jonsson erkänner i en annan intervju att löpningen har fått stryka en aning på foten under den tuffa Saab-vintern.

»Jag klämde en timma i lördags, men det blir sporadiskt. Det är tusan, man tycker att det borde gå att få in en timmas löpning varannan dag. Men många gånger sticker jag inte ut förrän klockan elva på kvällen och det är förstås inte idealiskt.« säger han till TTela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar