onsdag 31 mars 2010

Dag 66 - Betala för att få springa i lera?

Ibland undrar jag lite vad jag och andra löpintresserade egentligen håller på med. Vi lägger hundratals kronor på att plåga oss själva. Det handlar om anmälningsavgifter till lopp, utrustning, träningsresor och gymkort.

Jag har inte haft svårt att motivera alla utlägg jag har haft i samband med träningen för Stockholm marathon. Men nu känner jag att gränsen snart är nådd. I förra veckan började flera av mina bloggkompisar skriva om den (relativt) nya träningsformen Nordic Military training. Både Miranda, MarathonMia och Moa Herngren sysslar med detta. Det verkar väldigt häftigt. Man sliter och kämpar ute i skogen, bär på varandra, kör 200 armhävningar i rad och kånkar på trästockar. Till exempel.

Men så kommer den avskräckande biten. Man förväntas betala 750 kronor i månaden för den här träningen! Hmm.. Jag tror inte att jag har kommit dit att jag vill lägga ut flera hundralappar för att bli täckt i lera. Det kan jag ju göra alldeles gratis... Till exempel i kväll när jag ska ut och springa en mil i ett slaskigt snöblandat terrängspår!

Var går gränsen för vad du vill betala för i träningsväg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar