måndag 15 mars 2010

Dag 82 - Vilka planer har ni?

Morgonens löppass var helt fantastiskt. Mina ben var piggare än på mycket länge. Jag förstår verkligen nu hur viktigt det är att vila! Och att jag inte tar skada av att ha helt löpfria dagar ibland.

Det blev 6 km i ganska lugnt tempo på löpbandet. Sedan styrkeövningar från Anders Szalkais träningsprogram. Utfall, armhävningar, tåhävningar med mera. Det lustigaste är nästan armpendlingen. Man ska stå stilla och "springa" med armarna. Jag var tvungen att hitta en undanskymd folktom vrå på gymmet för att göra den övningen... Kan någon förklara varför den är så viktig?

Restan av den här veckan blir det tre roliga pass, två med mycket fart! Det ska bli särskilt kul, för jag har börjat gilla att springa fort, att testa min förmåga.

Och på lördag är det dags för ett långpass igen, två veckor sedan sist! Den här veckan ska jag på ett kul evenemang, ett pass som springs tillsammans med bloggaren Miranda Kvist och en rad andra bloggjoggare. Vi ska springa längs andra varvet av Stockholm marathon, ska bli spännande att redan nu få känna på banan.

Vad har ni för träningsplaner för veckan? Eller kör ni spontant, och tränar lite som det faller sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar