måndag 8 mars 2010

Dag 89 Nya träningsformen - tvättstyrka

Den här veckan kommer det bli svårt att hinna med många träningspass. I helgen reser jag till Göteborg och det kommer inte finnas någon möjlighet att springa då.

Då får man klämma in träningen måndag till fredag i stället. Enligt Anders Szalkais träningsprogram, som jag följer, ska jag lyckligtvis bara springa tre pass denna vecka. Eftersom jag har följt programmet lite väl slaviskt, kastar jag nu in en illusion av frihet genom att till exempel lägga söndagens långpass på onsdagen. (Jag vet, jag är helt galen!)

Jag kommer dessutom att få svårt att hinna med styrketräning på gymmet denna vecka. Vad gör man då, jo man gymmar hemma. Eller inte ens hemma, man gör push-ups i tvättstugan. Frågor på det?

Ja, jag vet, det låter skumt. Anledningen: efter distanslöpningen på 8 km i dag skulle jag göra mitt styrkeprogram. Jag sprang samtidigt som jag tvättade. När jag kommer tillbaka är det centrifugering. Eftersom jag inte vill "kasta bort" någon tid med att sitta och vänta så gör jag utfallssteg på golvet, tåhävningar på avsatsen där tvättmaskinen står och ryggresningar på bänken där man ska vika tvätt. Tidsbrist föder kreativitet...

Min nya träningskompis


Tycker dock att det var ganska skönt att ingen av mina grannar kom in när jag låg på mage och svettades på tvättbänken....

Hur klämmer du in din träning när vardagen är stressig? Har du några smarta tidsbesparande tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar