torsdag 11 mars 2010

Dag 86 - Skulle (nästan) hellre springa naken

De flesta kallar löpning för en "naken" sport. Det krävs inte mycket utrustning. Bara ett par skor och sen kan man ge sig ut och köra.

Nja, efter några månaders löpning vill jag slå hål på den myten.

Ikväll ska jag ut och springa ett långdistanspass, cirka 22-25 km. Jag vet hur det brukar vara. Jag känner mig som en julgran. De här prylarna behöver jag för att ta mig runt. Vi tar det från topp till tå.

1. Löparmössa, märke:Soc
2. Sportbehå, Champion
3. 2 lager underställströjor, Soc
4. Ipod
5. Ipodhållare, Incase
6. Löparjacka, Soc
7. Vätskebälte, Soc
8. Pulsklocka, Polar samt "bröstbältet" till pulsklockan som sitter innanför kläderna på överkroppen.
9. Löparvantar, Soc
10. Underställsbyxor i cashmere, vet ej märket
11. Löpartajts, Brooks
12. Löparstrumpor, Nike
13. Skor, Nike +

Puh.. Det tar nästan längre tid att klä på sig allt det här än det tar att springa en km.
Och jag som valde löpning för att det inte är en materialsport...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar