söndag 7 mars 2010

Dag 90 - Vad jag gör för att fortsätta älska min löpning

Det har blivit många pass de senaste dagarna. Nästan så att jag börjat fundera över vilka andra intressen jag har... I torsdags, morgonpass på 10 km. I fredags ett lunchpass med intervaller på totalt 12 km. I går ett backlöpningspass i Skåne på 8 km.

För att känna lust till löpning måste jag också göra andra saker.
Därför blev det en härlig helg med familj och vänner i Skåne.

Jag gick bland annat till den här underbara restaurangen med min väninna Lina och käkade magiska tapas med pilgrimsmusslor, bisque, sjögräs, rödbetor, toast skagen med mera. Till dessert: lakrits-creme brulée och torrone molle (italienskt nougat). Efter det var vi i sjunde mathimlen och fortsatte till baren Tempo, där jag blev lite starstruck av att se Magnus Tingsek.

Kvällen avslutades på Babel, där de spelade obegriplig musik, till bildspel av bland annat Rod Stewart och Ace of Base. Jag satt och gapade storögt, och började sedan titta på klockan.. Jag är ju ändå Miss Ten O´Clock Woman. Igår orkade jag hålla mig vaken till halv fyra! Denna vecka har jag inte slagit distansrekord, men väl "stanna uppe sent"-rekord.

 Vad gör ni för att hålla balansen mellan träning och andra intressen? Eller räcker träning gott och väl som hobby?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar