lördag 20 mars 2010

Dag 77 - Har värvat en löpare till!

I dag känner jag mig lite som en nöjd missionär. Jag har fått över ytterligare en person till den rätta tron. Vi har fått en ny kollega på Chef som berättade lite försiktigt för mig att hon tänkt springa Tjejmilen i höst.

Halleluja tänkte jag! Sedan började mässa om hur fantastiskt det är att börja springa och vilken smart träningsform det är om man har familj. Man behöver inte passa några tider, man kan lägga upp en individuell träningsplan, man kan sätta upp egna mål och så vidare. Ja, ni hör.. Jag är frälst.

Vår nya kollega fick också mitt bästa tips - att följa ett träningsprogram. På marathon.se finns träningsprogram för om du vill springa ett lopp på 5 km, 1 mil, halvmaraton och maraton. Alla nivåer alltså och helt gratis! Det tycker jag är superbt.

Har jag lyckats frälsa dig också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar