onsdag 24 mars 2010

Dag 73 - Jag är tydligen galen

Varje gång jag träffar någon kompis eller bekant nuförtiden kommer det upp frågor om min maratonsatsning. Jag har förstått att den väcker både känslor och funderingar.

Jag får ofta kommentaren »Du är galen«. Framför allt när jag berättar att jag springer fyra gånger i veckan (oftast) och kör långpass på 2,5 mil på lördagmorgnarna. Jag vet inte säkert vad det är som gör mig galen dock. Jag har nära vänner som går upp klockan fyra på morgnarna för att tävla med sina hästar, jag har andra vänner som åker på tre Depeche Mode-konserter på tre dagar, och ytterligare andra som arbetar nätterna igenom för att skapa det perfekta inbjudningskortet. Ändå uppfattar de mig som »galen«.

Varför tycker man att det är en galen idé att springa långt?

1 kommentar:

  1. Depeche Mode-mannen26 mars 2010 kl. 00:35

    I det här fallet har ordet galen en mycket fin betydelse. Det tyder på ett engagemang utöver det vanliga; en hängivenhet som smittar och inspirerar och väcker känslor. Jag tror att världen blir lite bättre med galningar som du. Och jag. Keep on running!

    SvaraRadera