lördag 6 mars 2010

Dag 91 - Jag delar sömnvanor med Volvochefen

Träningen gör mig piggare på dagarna, helt klart. Men den får också andra följder, som kanske är lite tråkigare för omgivningen. Jag orkar helt enkelt inte hålla mig vaken på kvällarna.

Nu behöver jag inte längre känna mig så ledsen över det. Detta är ett "problem" som jag delar med en av Sveriges mest kända chefer, Leif Johansson på Volvo. Han säger i en artikel i Ny Teknik: "Jag kallas för Mr Ten O'Clock Man. Klockan 22 bryter jag alla möten, jag måste hem och sova 6-7 timmar för att orka. Det gäller ju att bli inspirerad och tycka att det är skoj också, det gör man inte om man är på gränsen till vad man tål."



Tack, Leif! Nu känner jag mig inte som ett ufo längre. Från och med nu ska jag kalla mig "Miss Ten O'Clock Woman".

Jag har också märkt att vilken tid man går och lägger sig sänder ut olika signaler.
Efter tolv på vardagarna = coolt.
Före tolv på vardagarna = ocoolt.

Vet inte riktigt vad det beror på.

Är man en tuffare, segare människa om man klarar sig på få timmars sömn? Och präktigare och lite mesigare om man måste sova mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar