tisdag 31 augusti 2010

Galenskap föder mer galenskap

Som om inte marathon var tillräckligt... Så kan jag ibland känna att omgivningen tänker när jag nu också har gjort min triathlondebut.
Men nu när jag väl börjat utmana mig själv, känns det som att jag inte kan sluta.
Jag vill göra ännu tuffare, galnare saker bara för att se om jag klarar det. Och om jag tycker att det är kul.
För tänk om det finns en sport eller ett äventyr där ute som jag missar bara för att jag är feg?
Marathon hade jag lätt kunnat missa. Jag gillade inte att springa. Jag gillade särskilt inte att springa långt.
Jag gillar inte heller att simma i kallt vatten, men nu har jag överkommit även den rädslan.

Men som sagt, galna idéer ger upphov till fler galna idéer.
Häromdagen tipsade min bloggkompis Petra Månström mig om Björkliden Arctic Mountain Marathon, en helt vansinnig tävling där man springer maraton i fjällmiljö och övernattar på fjället. Man ska bära på allt man behöver (tält, ombyte, mat) på ryggen under loppet. Jag känner mig både rädd och upprymd inför upplägget. Men jag måste väl våga testa?

Märker du också att du har börjat utmana dina gränser sedan du började träna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar