måndag 9 augusti 2010

62 dagar kvar - Nu är det dags att satsa

I dag är det 62 dagar kvar till Hässelbyloppet – tävlingen där jag ska klara milen under 50 min. Det är höstens viktigaste löpmål för mig och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Senast jag sprang ett millopp var Midnattsloppet för två år sedan. Då kom jag i mål på 56.01. Jag planerar alltså att kapa min tid med drygt sex minuter...

I morse var jag ute på en kortare morgonjogg på cirka 40 min. Jag märker att min form har dalat sedan marathondagen den 5 juni. Det känns nu tungt och flåsigt. Löpsteget är ansträngt. 6 veckors löpvila har verkligen satt sina spår.

Nu är det hårdsatsning som gäller. Denna vecka har jag en mängd andra saker inplanerade, så jag kan inte följa ett specifikt löpträningsschema. Men nästa vecka är Anders Szalkai min gud igen. Älskar hans träningsprogram på marathon.se. De funkar verkligen för alla! Kolla in dem här, de passar dig som vill klara 5 km, 1 mil, halvmarathon och marathon på en viss tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar