onsdag 11 augusti 2010

Vilken tid blir det ikväll?

I kväll klockan 1830 är det dags för mig att ställa upp i I form-loppet.
När sommaren började och min knäskada var som värst satte jag upp ett tävlingsförbud. Inga lopp förrän knät var helt bra. Jag trodde att tävlingsförbudet skulle sträcka sig till cirka september, men läkningen har gått över förväntan.
Jag känner mig ingen smärta i knät längre, men undviker fortfarande intervaller och backlöpning.
Jag har velat bygga upp knät successivt för att inte drabbas av löparknä igen.

Eftersom jag kände mig skadefri redan för några veckor sedan anmälde jag mig till I form-loppet, 5 kilometer. Det finns även ett alternativ på 10 km, men jag är inte riktigt där än. Så långt har jag inte sprungit sedan Stockholm marathon den 5 juni.
Men nu är frågan: Vilken tid ska jag satsa på ikväll?
Egentligen har jag mest tänkt känna mig för, och se vad knät orkar med, men det ligger liksom inte för mig. Jag vet att jag vill tävla.
Så, vilken tid tror ni att det kommer bli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar