måndag 16 augusti 2010

Friskare av löpträning?

För några år sedan var jag ofta förkyld. Ibland kunde det gå så lite som en månad mellan näsduksattackerna.
Men sedan jag började träna inför maraton har jag inte varit rejält förkyld en enda gång.
Men nu, när jag har minskat träningsdosen en aning på grund av mitt löparknä, så kommer givetvis förkylningen som ett brev på posten.
Det är särskilt nedslående att jag blir sjuk den här veckan, eftersom jag hade laddat för både långpass och intervaller. Det var nu jag skulle komma igång på riktigt.
Men, det finns många dagar kvar i livet för löpning. Och jag blir inte friskare av att jag ger mig ut och springer med virus i kroppen.
Dagens glädjeämne: Jag har anmält mig till Hässelbyloppet! Nu är det på riktigt.
Här kan ni se banan, där jag planerar att komma under 50 minuter den 10 oktober. Håll tummarna och kom gärna med tips på hur man förbättrar sin miltid på cirka 55 dagar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar