torsdag 12 augusti 2010

Pepp från vd avgjorde

Jag glömde en detalj i min berättelse (se längre ner i bloggen) om hur jag fick nytt personbästa på 5 kilometer.

Några timmar före loppet fick jag en kommentar på min blogg angående vilken målsättning jag skulle ha för loppet.
Vår vd satte ribban högt: »satsa på 4:30 min/kilometer«.
Är lite ledsen att jag inte lyckades, men jag tror samtidigt att kommentaren triggade mig.
Hon trodde helt klart att jag skulle klara att springa så snabbt, och då trodde jag också på det.

Vi har små post it-lappar på Chef med kloka ord om ledarskap.
Så här lyder en: »En bra chef får sina män att inse att de har större förmåga än de tror så att de alltid gör bättre arbete än de tror de kunde.« /Charles Erwin Wilson.


Min vd lever helt klart efter det ordspråket.
Känner du också en sådan chef?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar