lördag 28 augusti 2010

Sportföretagen och Facebook

De stora sportföretagen börjar nu förstå hur de ska använda sig av Facebook för att skapa en närmre relation med sina kunder.
Häromdagen bjöds jag in till Salomons löpargrupp via Facebook.
Tanken är att Salomon tillsammans med ultralöparen Fredrika Gullfot ska arrangera ett antal events i höst för löpsugna Stockholmare.

I dag, lördag, stod det "social jogg" på agendan. Vi var fem entusiaster som mötte upp i Salomonbutiken, kollade på utrustning och sprang sedan 6 km längs med Strandvägen, Gärdet, Valhallavägen, Karlavägen, Sturegatan och tillbaka till Norrlandsgatan. En smart idé som jag tror att många andra butiker/företag skulle kunna kopiera. Det ger fördelar både för kunderna och företagen. Löparna får chans att springa i grupp, vilket börjar bli allt mer populärt, och företagen får en djupare kontakt med sina kunder. Win-win!
Jag hade en mycket trevlig lördagsförmiddag, med många skratt under den sköna rundan i ett soligt Stockholm.



I morgon väntar läskigare äventyr. Mitt första triathlon! Jag skriver allt om hur det gick på söndag kväll. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar