söndag 4 april 2010

Dag 62 - Har flyttat upp en nivå!

Ni som läst min blogg tidigare, vet att jag ibland springer med Team Stockholm Marathon. Det är ett arrangemang där cirka 700 (eller fler?) löpare tränar inför Stockholm marathon på söndagar. Vi springer i olika grupper beroende på hur snabbt man tänkt springa marathon den 5 juni.

Mitt mål har tidigare varit att springa i mål på 4h 15 min, och den gruppen passade mig utmärkt i början av säsongen. De senaste gångerna kändes det dock lite långsamt och jag vågade därför flytta upp mig själv en nivå i dag. Sprang med 4 timmars-gruppen och det gick jättebra! Ett tydligt tecken på att jag tränat smart under början av våren och att jag har mer kvar att ge.

Det var en härlig runda i dag, mycket sol och inte en isfläck så långt jag kunde se. Vi hann både med Västerbron, Liljeholmsbron, Årstafältet, Hammarby Sjöstad och sedan tillbaka till Stadion där jag sprang ett ärevarv. Totalt 24, 4 km! Det sista varvet lekte jag att det var maratondag och kunde riktigt höra applåderna från läktarna. Härligt! Jag har helt klart fått ny motivation till att träna i 61 dagar till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar