tisdag 6 april 2010

Dag 60 - Tala om att gå på rutin...

I flera veckor nu har jag sprungit minst ett löppass i veckan före frukost. Det innebär att jag går upp halv sex, tar tunnelbanan kvart över sex och hinner lagom till gymmet som öppnar halv sju.

Jag har masat mig fram som en mullvad på morgonen och tryckt i mig banan och kaffe för att kunna bli människa. I morse var jag så trött att jag kokade kaffe...utan att hälla i några kaffebönor i bryggaren.. Det blev kokt vatten således.

Jag har packat träningsväskan på morgnarna och nästan alltid glömt något. Värst var när jag glömde skorna.. Irritationen över att ha stigit upp klockan halv sex och sedan stå på gymmet utan att få springa var ganska stor.

Men allt detta har blivit någon slags rutin som jag har kommit in i ganska bra. Känslan av att ha tränat klart för dagen redan vid 8-tiden är  härlig.

I dag när jag gick till gymmet på halvautomatik noterade jag något nytt. Jag behöver ju inte gå till gymmet längre, jag kan springa utomhus! Det är både isfritt och ljust ute på morgonen.  Det betyder att jag kanske kan ta sovmorgon till kvart i sex, nu när jag rationaliserat bort resan till Friskis. Hurra för sommartid.

Är du också en morgontränare? Hur får du energi till att motionera före frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar