onsdag 28 april 2010

Dag 38 – Perfekt löpväder på Sicilien

Det coola med löpning är att intresset går att ta med sig vart man än reser. Betydligt enklare än ridsport som jag höll på med när jag var barn...

Jag har precis kommit hem från en skön semestervecka på Sicilien, och hann med tre löppass där. Jag kunde inte följa marathon.se-programmet fullt ut, men det blev i alla fall hyfsade sträckor. Ett pass på 8 km, ett på 10 km och ett på 16 km. Långpasset på 27 km som jag egentligen skulle kört tar jag denna vecka.

Som sagt, jag gick ifrån min planering, men jag fick ju så mycket annat! Som att springa i strålande solsken på en strandpromenad där vågorna slog ut mot piren. Betydligt coolare än en slentrianrunda vid Pampas Marina i närheten av där jag bor i Solna. Rundorna i Sicilien gav mersmak för att springa på resan. Nästa gång blir det löpläger i Portugal!

Har du haft några sköna löpupplevelser när du har semestrat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar