måndag 5 april 2010

Dag 61 - Fler bra signaler

När jag började köra lite längre pass (som i min bok är pass över 15 km) var jag ofta helt slut dagen efter. Eller, det gjorde i alla fall rejält ont i både fötter, vadmuskler och höfter.

Så är det inte nu. Efter gårdagens 24 km-pass känner jag mig pigg och fin, och faktiskt sugen på att springa idag igen! Ska dock stå emot den impulsen. Tror att kroppen har ett behov av att återhämta sig. I stället blir det en lång promenad i slasket. Att bara göra inget känns faktiskt inte lockande längre.

2 kommentarer:

  1. Du har fattat poängen, vila är halva knepet. Ett klassiskt misstag är att överträna sig rakt in i en vägg fylld av skador...eller stagnation. Jag tror du lätt kommer en bra bit under 4 h om du fortsätter som du gör. Fortsätt våga vila. Jag hejar på dig.
    /Johan

    SvaraRadera
  2. Tack Johan! Då fortsätter jag som förut :)

    SvaraRadera