måndag 12 april 2010

Dag 54 - Jag springer för snabbt...

I dag har jag varit med om ett spännande experiment - jag har gjort ett mjölksyretest! Jag kommer att skriva mer detaljerat om detta i morgon, men testledaren Sami Seppänen på Fysiotest sammanfattar min form och nuvarande träning så här:
»Du borde springa fler lugna och behagliga pass«
Jag: »Jag gör sällan sånt som är lugnt och behagligt«.

 Testledaren Sami Seppänen förklarar hur ett mjölksyretest går till.

Tydligen kommer jag inte att kunna förbättra min kondition om jag bara kör halvtuffa och tuffa pass. Jag måste ha fler dagar då jag bara maler på mil efter mil i lugnt tempo, cirka 6 min/km.

Min första protesttanke var »Men då kommer ju alla att springa om mig i spåret!«
Just det, de säger att man bara ska tävla mot sig själv....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar