torsdag 29 april 2010

Dag 37 - Bra program om viktigaste kroppsdelen

Jag har börjat med en nygammal vana. När det blir vår brukar jag ta morgonpromenader för att vakna till ordentligt och det har jag satt igång med nu. Det bästa med promenaderna är att jag hinner med att lyssna på så många smarta poddradioprogram från Sveriges Radio. Just nu har jag snöat in på programmet Kropp&Själ i P1. Denna morgon lyssnade jag på ett inslag som kändes riktat speciellt till mig. Det handlade om hur man tar hand om sina fötter, vilket många löpare är i akut behov av.

I programmet intervjuade de just en man som tränar för maraton, och experterna i studion sa just att dansare och löpare är de som har störst besvär med fötterna.

Jag fick också superbra tips på hur man ska vårda fötterna lite bättre. Ett konkret råd var att nypa (!) varje fot fem gånger varje morgon. Ett annat att smörja in dem varje dag, och det går lika bra med matolja som med fotkräm. Tror dock inte att jag kommer att använda min dyra olivolja på mina fötter....

Lyssna på hela programmet Kropp&Själ om fötter här

Har du fått fotproblem av din träning? Och vad har du gjort för att åtgärda det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar