torsdag 15 april 2010

Dag 51 - Hallå motivation, var är du?

När jag började träna för Stockholm marathon i december var det enkelt. Jag längtade i princip efter varje träningspass och gick upp i förberedelserna. Köpa skor, nya kläder, ny cool utrustning som jag aldrig provat, läsa löpbloggar, grotta ner mig i träningstidningar och snacka med andra om mitt nya intresse. Allt bara ökade på min motivation.

Men just nu är jag inne i en svacka. Varje träningspass känns mentalt jobbigt, men fysiskt sett relativt enkelt. (Ja, jag pressar mig själv, men jag känner också att min förmåga hela tiden ökar). Men var är löplusten? Var är peppen? Det är 51 dagar kvar och liksom lite för tidigt att ge upp...

Jag vet att jag inte kommer att sluta springa, men jag skulle gärna vilja ha tillbaka glädjen i löpningen och träningen.

Har ni något bra tips på hur man gör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar