onsdag 7 april 2010

Dag 59 - Bästa motivationen: ytterligare en tävling!

Det har varit lite si och så med min motivation de senaste veckorna. Visst, jag har tränat på som vanligt (förutom de dagar jag varit i Istanbul), men jag har inte känt mig lika sugen på att löpa som jag var i början av satsningen.

Därför kom dagens present så lägligt. Jag har fått anmälningsavgiften betald till Spring Cross! Loppet arrangeras den 8 maj och är en perfekt uppladdning inför Stockholm marathon. Det är 12 sköna (nåja) kilometrar på Norra Djurgården, en av mina favoritplatser i Stockholm.

Jag har inte sprungit så många lopp i mitt liv (Vårruset, Medieruset, Tjejmilen och Midnattsloppet) men varje gång har det varit en otroligt skön upplevelse. Att stå i en grupp av tusentals människor som alla vill slå sina egna rekord gör att man får betydligt mer energi och löparglädje än på ett vanligt träningspass.

Det är nästan exakt en månad till Spring Cross och nu ska jag köra stenhårt fram tills dess. I morgon blir det backträning!

Ska du springa något lopp i vår? Och hur laddar du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar