torsdag 30 september 2010

Det sa bara »schwoosch«!

Ja, jag önskar att det var jag som blixtrade förbi i swoosch-fart igår, men så är inte fallet.
Jag syftar i stället på gårdagens löppass. Det bara försvann!

Anledningen? Jag sprang med bästa Petra Månström som bloggar på Svd.se. Vi har alltid massor att prata om, både löprelaterat och mer "normala" samtalsämnen.


Petra Månström, bloggjoggare nr. 1 Foto: Privat


Petra ville ha ett lugnt pass på cirka 6-7 kilometer efter lördagens Lidingölopp och jag behövde ett lugnt pass efter tisdagens mastodontträning med både morgonpass och kvällspass. Min träningsvärk var inte att leka med efter det...

Vi tuffade på i ett mycket behagligt tempo längs Dalagatan, Kungsholmsstrand, bort mot Karlbergs Slott, Rörstrandsgatan och tillbaka till Dalagatan. Totalt blev det cirka 6,5 kilometer och det kändes mest som vi hade gått en lugn promenad.

Petra peppade mig inför nästa helgs Hässelbylopp och tippade att jag kommer springa på 45-46 minuter. Hon har sådan övertro på mig... Men det är bra!

I kväll är det dags för sista intervallerna före Hässelbyloppet. Jag ska bränna av tio 200 metersintervaller på 50 sek vardera. I dag ska inget få knäcka mig. Huvudet är med, fötterna är med.

Håll tummarna för att löpbandet också är på min sida...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar