fredag 10 september 2010

Gissa min tid på Stockholm halvmarathon!

I morgon är det loppet jag bävar för – Stockholm halvmarathon.
Jag känner mig nervös eftersom jag inte har någon aning om vilken tid jag ska sikta på.
Jag har sagt till mig själv att jag ska vara nöjd om jag kommer under två timmar.
Samtidigt låter det lite...långsamt?
Jag kan kanske ännu bättre?
Men det har jag ingen aning om eftersom det längsta jag har sprungit de senaste månaderna är 15 km. Och då testade jag inte vad jag gick för, utan körde i lugnt tempo.

Ärligt talat känner jag mig riktigt nervös inför det här loppet.
Jag är rädd att benen inte kommer att gå så snabbt som jag har tänkt. Jag är rädd att mitt löparknä kommer att komma tillbaka.
Samtidigt längtar jag till att stå där på startlinjen, känna adrenalinet pumpa i blodet och bara vilja rusa iväg.

Om du vill följa mig imorgon kan du beställa resultattjänst via sms på Stockolm halvmarathons sida här. Mitt startnummer är 21009. 


Vad tror du? Vilken tid får jag i morgon?

2 kommentarer:

  1. Gissar på 1:54:22 för att inte gå in mer exakt på tiden... :) Du fixar det lätt under två timmar.
    Tänk inte på knät eller långsamma ben, tänk på den positiva bilden från startlinjen bara!
    Hinner inte med att kolla din tid via sms, men springer ju själv så jag ligger strax bakom och har koll på dig där istället :)

    SvaraRadera
  2. Haha, bra Janne, då vet jag att jag har någon som hetsar mig!

    SvaraRadera