måndag 27 september 2010

Nervositeten börjar redan komma

Om mindre än två veckor, den 10 oktober, ska jag springa Hässelbyloppet.
Som ni kanske vet är mitt mål att klara milen under 50 minuter.
Nu är det så få dagar kvar att jag börjar känna mig en aning nervös.
Främst på grund av att det inte är så mycket mer jag kan göra nu än att bibehålla min nuvarande form.

Kanske känner jag mig också nervös för att jag tycker att min form och kondition känns...medelmåttig.
Jag körde intervaller i lördags och klarade de anvisade tiderna, nio 300- metersintervaller á  1 min 15 sekunder, men det kändes ansträngande. Jag fick verkligen slita.

Jag försöker skylla det på dagsformen och det svaga uppförslutet där ute i skogen, men samtidigt lurar frågan i bakhuvudet: Kommer min form att räcka? Kommer benen att orka?

Vad är era bästa tips när ni börjar bli nervösa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar