torsdag 9 september 2010

Du får inte missa den upplevelsen

Jag vill varna alla läsare för ett extra klämkäckt inlägg.
Till att börja med: Jag inser att alla inte gillar att springa. Jag inser också att de flesta vill sova så länge de kan på morgonen.
Det är helt förståeligt. Jag var (och är fortfarande ibland) en av dem.
Men i dag valde jag ett annat alternativ. Jag gick upp tio i sex, drog i mig en kopp kaffe och en liten bit banan, på med löparkläderna och springskorna. Fem kilometer i mycket lugnt tempo stod på schemat. Och bara två minuter in i träningspasset var jag så glad att jag valde solen i stället för sängen.
Jag tajmade soluppgången perfekt och sprang till bland annat Jack Johnson, Jackson 5 och Oasis.

Det finns inte ord för att beskriva hur skönt det är att börja dagen med löpning.
Så även om det känns helt onaturligt för dig att gå upp före klockan sju, prova! Prova att träna före jobbet åtminstone en gång innan du avfärdar hela konceptet.

För vem vet, kanske bor det en  hurtig, käck träningsnörd även i dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar