lördag 12 juni 2010

Mitt nya tydliga mål

De senaste dagarna har jag funderat lite mer konstruktivt kring vad som ska vara höstens mål. Jo, jag tänker springa Lidingöloppet och Stockholm halvmarathon. Men på Lidingöloppet kommer målet vara att ta mig runt på en hyfsad tid (under 3:15?) och på halvmaran ska jag agera hare åt min allra käraste.

Därför måste jag ha ett tydligare mål. Ett tidsmål som jag själv är sugen på.
Nu vet jag vad det är.
Mitt mål för hösten: Fixa Hässelbyloppet (10 km) i oktober under 50 min.

Jag har länge velat bli snabbare på milen och tycker att det är mer utmanande att springa snabbt än att springa långt. Min reflektion nu är, har jag satt ett för enkelt mål? Borde jag försöka klara under 45 min?

Kom gärna med era synpunkter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar