tisdag 15 juni 2010

Klarar jag Parloppet?

I går lovade jag att inte springa på tre till fyra veckor eftersom jag måste rehabilitera mitt onda löparknä. Problemet är att jag har anmält mig till ett lopp ikväll. Att hoppa av ett lopp finns inte i min värld.

Särskilt inte eftersom jag ska tävla tillsammans med min käraste i Parloppet. Vi ska springa 5 km var åt varsitt håll och så möts vi på samma punkt igen. Tiderna läggs ihop och bästa par vinner. Man kan tävla i olika konstellationer: man-kvinna, kvinna-kvinna, man-man.

När jag anmälde oss till  Parloppet tyckte jag att det var en fantastisk idé. Jag tyckte att den var ännu mer fantastisk när jag lätt klarade tiden 23:30 på Vårruset, som också är 5 km. Nu är jag rädd att mitt knä kommer att ge upp helt och att jag kommer att få linka runt i 4,5 km... Jag vet inte om min stolthet kan hantera det.

Vad tror ni, klarar knät Parloppet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar