tisdag 12 oktober 2010

Myser fortfarande...

Två dagar efter personbästat på milen sitter jag fortfarande och myser. Är mycket nöjd med min prestation. Men jag är nästan lika glad över att tävlingssäsongen är slut och att jag i några månader kan träna precis vad jag vill och låta mig styras av impulsen.
Fram till i söndags var mitt träningsliv ganska inrutat. Jag följde marathon.se:s träningsprogram för milen och det är superbt om man vill nå resultat, men trist om man vill vara det minsta spontan.

I dag ska jag testa ett löpspår som jag har varit nyfiken på länge. Det heter »Ursvik Extreme«, är 13 kilometer långt och sprängfyllt av läskiga backar. Det känns både hemskt och underbart på samma gång. Särskilt eftersom det nu blivit så mörkt på kvällen att jag kommer vara tvungen att bära pannlampa. Ett tufft steg att ta för den fåfänga...
Jag berättar mer om upplevelsen i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar