fredag 8 oktober 2010

Känslostatus inför Hässelbyloppet

I övermorgon smäller det. Hjälp! Och: ja!
Det känns både skrämmande och underbart att Hässelbyloppet snart är här.
Jag ska ta mig under 50 minuter och det här är vad som talar för att jag kommer att klara det:
- Jag gjorde de 10 första kilometerna på Stockholm halvmarathon på 50 min, 20 sek. Då hann jag dessutom med att knyta skorna, ha håll och dricka.
- Jag gjorde Topploppet (5 km) på dryga 22 min.
- Jag har tränat enligt plan. Relativt många intervaller.
- Jag är på gott humör.
- Jag kommer (förmodligen) att ha en hare som ska dra mig framåt de sista kilometrarna.

Här är vad som talar emot:
- Egentligen inget.
- Möjligtvis mina tankar. Om jag inte kan peppa mig själv. Men det vet jag att jag kan! Jag är så taggad att jag studsar fram just nu.

Så håll tummarna på söndag kl 12.20! Här finns mer info om Hässelbyloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar