torsdag 14 oktober 2010

För dig som gillar mjölksyra

I går presenterade min chef Peter Hampus en helt ny upplevelse för mig. Vi diskuterade nämligen mjölksyra – något som jag är rädd för. Jag aktar mig för att få för mycket mjölksyra i benen när jag springer lopp, jag är helt enkelt orolig för att känna mig förlamad och »gå in i väggen«.

Men Peter beskrev det i stället som en härlig upplevelse. »Det bästa är när man får så mycket mjölksyra att det liksom killar i öronen. Det är riktigt häftigt.«

Nu är vi ganska olika. Han gillar att plåga sig själv. Jag gillar att testa mina gränser. Det finns en hårfin skillnad i det.

Om du är som Peter  och gillar mjölksyra finns det ett lopp du måste testa: »Försten upp«.
Det innebär att man ska springa 24 våningar, 436 trappsteg och komma först upp till toppen av Skrapan (före detta Skatteskrapan) på Södermalm i Stockholm.
Loppet arrangeras den 30 oktober.
Vad synd att jag är bortrest då och inte kan ställa upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar