söndag 28 februari 2010

Dag 97 - Jag vill byta personlighet

Det snöar, är en plusgrad och mulet. Jag ska springa mitt långpass i dag - 24 km - men både kroppen och hjärnan säger "nej!" efter en snabb titt på vädret.

Självklart kommer jag att springa. Jag ställer inte längre in några träningspass när jag inte känner för att träna. Jag vevar i stället mantrat "bara gör det, bara gör det, bara gör det" i mitt huvud. Och det funkar alltid.

Men jag önskar att jag slapp de här negativa tankarna innan. Om att "usch, det kommer bli kallt" , "det kommer att slaska runt fötterna", "det kommer att kännas hemskt".

Det är därför jag vill byta personlighet. Jag har träffat en person som inte alls verkar tänka som jag. De gånger jag har sprungit med henne har hon varit ett under av positiva tankar, sprudlande energi och träningsglädje.


(bild lånad från Mirandas blogg, mirandasminut.se)

Miranda är en helt fantastisk person (läs mer i hennes blogg) som springer oavsett om det är snöstorm, 16 minus eller glashalt. Och hon verkar älska det! I dag önskar jag att några av hennes egenskaper smittar av sig på mig. Nu är det dags att ladda ipoden med musik, fylla vätskebältet och ge sig ut i slasket!

Ska du träna i dag? Och vad gör du när de negativa träningstankarna börjar smyga sig på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar