tisdag 24 januari 2012

När tiden stannar

Det har varit tomt här i bloggen under några veckor.
Anledningen är att träningsdosen har skurits ner till noll.
För drygt två veckor sedan fick jag komplikationer i samband med min graviditet, och lades in på sjukhus i några dagar. Bebisen mår bra och jag mår bra, men jag har fått strikta order av läkaren att jag måste vila. Det är alltså slut på raska promenader, löpning, spinning, styrketräning - ja, allt som jag har tagit så för givet sedan jag började träna som tonåring.

Det känns egentligen inte som en så stor uppoffring, eftersom jag är villig att göra vad som helst för att barnet ska må bra och stanna i magen i nio veckor till.
Men det är en stor förändring!
Jag är sjukskriven nu och det känns väldigt konstigt att livet förändrats från en dag till en annan. Det är nästan som om tiden har stannat. När alla andra går till jobbet, går till gymmet och går på möten sitter jag och väntar här hemma. Jag räknar ner dagar.
Men jag vill inte beklaga mig. Förhoppningsvis kommer ju den här perioden sluta med något väldigt roligt.
Då är det värt att vänta. Och få myrkryp i benen av allt stillasittande.
Varje dag försöker jag tänka att detta är en kort, kort period i ett långt liv.

Har ni några tips på hur man blir av med rastlöshet och spring i benen när man inte får springa?

3 kommentarer:

  1. Har inget tips tyvärr men jag skulle ist vilja uppmuntra dig att göra sånt som du kanske inte hinner så mycket sen (uttjatat ja, men också sant :) ), som typ läsa :) Både tidingar och böcker.

    SvaraRadera
  2. Mitt tips är att du håller dig upptagen helt enkelt! Myrorna kommer inte försvinna men du kan åtminstone se på film, läsa böcker, uppdatera dig inom ditt yrke, spela spel och tänka på och planera alla roliga saker ni ska göra sen när bäbisen tittar ut :)

    SvaraRadera
  3. tack för tipsen! Jag har många böcker som ligger och väntar.. :) /Maria

    SvaraRadera