fredag 14 oktober 2011

Tillbaka! Snart dags för årets sista (?) lopp

Äntligen kan jag blogga igen, efter att ha styrt upp lite tekniska detaljer mellan min gamla blogg på chef.se och denna nygamla blogg. Från och med nu är det här jag kommer att hålla till och skriva om löpning och allt som inspirerar till löpning.

I helgen är det dags för vad jag tror blir årets sista lopp – Hässelbyloppet. Det finns inte så många lopp kvar i tävlingskalendern här i Stockholm nämligen. Det enda jag känner till är Vintermaraton i början av november, och ett maraton är jag absolut inte tränad för.

Mitt mål för Hässelbyloppet är väldigt blygsamt. Eftersom det varit lite si och så med min träning de senaste månaderna är jag glad om jag kommer in under 55 minuter. Eller rättare sagt, jag är glad om det känns bra att springa överhuvudtaget!  Så blygsamt är det.

Samtidigt är det näst intill spännande att springa ett lopp där man bara kan gå på känsla och följa kroppens signaler. Det är väldigt ovant för mig. Jag ser den här upplevelsen som en övning i tålamod. Hoppas jag har något...

Hoppas vi ses i Hässelby på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar