tisdag 27 juli 2010

Mot nya lopp

Före Stockholm marathon var jag måttligt intresserad av lopp. (Jag var måttligt intresserad av att löpa också, men det brukar ju hänga ihop).

Nu är lopp det enda jag kan tänka på.
Var kan jag tävla i augusti, september, oktober?

Nja, i augusti blir det nog ingen tävling. Jag har sprungit alldeles för lite de senaste månaderna för att kunna ställa upp i något lopp.  Om jag fick min vilja fram (och knät höll tyst) skulle jag däremot hemskt gärna springa I Form-loppet den 11 augusti.

Men den 11 september finns det en liten, liten chans att jag kan springa Stockholm halvmarathon. Jag är anmäld, men tveksam till om mitt knä kommer att hålla för det.

Det realistiska loppet är alltså inte förrän i oktober. Å andra sidan ser jag mest fram emot den tävlingen under hela hösten, Hässelbyloppet! Löparnas lopp på 10 km. Många gör personbästa där, det kommer att vara en lagom temperatur, det går mestadels på asfalt och flera av mina löparvänner kommer förmodligen att ställa upp.

Fram till oktober handlar mitt löpliv om att
1. lyssna på min kropp
2. springa allt längre rundor och
3. lära mig mer om löpning.

Vad ska jag annars göra med all den tid som blir över när jag inte får springa långpass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar