onsdag 28 juli 2010

74 dagar kvar till Hässelbyloppet!

Jag gillar nedräkningar. Jag gillar listor. Jag gillar mål. Därför börjar jag nu räkna ner dagarna till Hässelbyloppet, så att jag får ett tydligt fokus.

Just nu har jag grav löpabstinens. Det känns nästan lite sorgligt att inte få springa så mycket som jag vill. Det är något som fattas mig.

Jag vet inte riktigt hur det här gick till? Tydligen räcker det med ett halvårs intensiv löpträning för att bygga upp ett beroende.

Löpningen ger trygghet, en konsekvens i min vardag som är skön att luta sig mot när mycket annat är stressigt och svårt. Det ger ett rus som sprider sig ut i blodet och fyller mig med lust och lugn. Löpning ger en känsla av att jag klarar allt, särskilt när jag sätter nya hårda mål och övervinner dem. Löpning har gett mig nya bekanta, helt fantastiska människor som har mer energi, jävlar anamma och målmedvetenhet än jag någonsin stött på. (Ibland är de lite väl glada, nästan så man blir provocerad)

Å, kära löpning. Jag saknar dig så. Men som sagt, det är bara 74 dagar tills vi får ses på riktigt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar